Luckiest Girl Alive (2022) - recenzia

Napísal misterz 1 dňa 10 november 2022 do kategórie Filmy a seriály, Magazín

Solídna dráma podľa knižnej predlohy, ktorá rozoberá niektoré pálčivé sociologické problémy

Hoci sa film pýši nálepkou „mysteriózny“, určite má od klasiky a typických predstaviteľov tohto žánru ďaleko. V prvom rade preto treba upozorniť na to, že nič záhadné ani nadprirodzené tu nenájdete. Na druhú stranu ale divák dostane solídnu drámu, ktorá rozoberá niektoré pálčivé sociologické problémy v USA (a nielen tam). Príbeh sa zakladá na knižnej predlohe od Jessicy Knollovej a rozhodne má čo ponúknuť. Dôkazom toho je aj to, že dva týždne bol globálne najsledovanejším titulom na Netflixe a štyri týždne sa držal v TOP 10 na Netflixe.

top10 films english 1 oct 10 oct 16 2022

Film si zobral pod patronát Mike Barker, ktorý je známy predovšetkým ako seriálový režisér. Podieľal sa na takých seriálových chuťovkách ako napríklad Fargo (2014-2022), Príbeh služobníčky (2017-2022) či Cudzinka (2014-2023).

Veľa jeho filmových a seriálových projektov je pritom založených na silnej ženskej hrdinke. Nie je tomu inak ani pri Najšťastnejšom dievčati na svete. A treba podotknúť, že výber hlavnej postavy bol v tomto prípade jasnou správnou voľbou. Veľa chybičiek, ktoré tento film má, dokáže do veľkej miery negovať práve charizma Mily Kunis. Výsledkom toho je po všetkých stránkach celkový solídny dojem.

luckiest girl alive mila kunis screen 89997

Na čom si užiješ skvelý seriálový zážitok na Netflixe v 4K rozlíšení?
Kúp si kvalitný Android TV box s nastavením v cene, v našej ponuke máme na výber desiatky modelov. Pozri celú ponuku >

O čom to je?

Mila Kunis tu hrá Ani Fanelli - spisovateľku z časopisu Women's Bible. Navonok sa zdá, že si žije jednu peknú rozprávku. Je zasnúbená za bohatého a dobre vyzerajúceho Luka (Finn Wittrock), jej šéfka LoLo (Jennifer Beals) ju zbožňuje a chrbát jej kryje najlepšia kamarátka  Nell (Justine Lupe). Za všetkým je však drina - Ani strávila dlhé roky budovaním svojho image. Zdá sa, že jej všetko vychádza ako po masle, keď v tom sa jej do života opäť raz pripletie drsný zážitok z minulosti

luckiestgirlali 2

Film nemá núdzu o pálčivé témy

Jednými z najvážnejších tém posledných rokov nielen v USA je streľba na škole, znásilnenie a šikana. Vo filme sme toho svedkami pomerne zaujímavým spôsobom. Ani bola totiž na strednej škole znásilnená a aby toho nebolo málo, prežila ešte aj streľbu v škole. Problémom v jej mladom živote sa však stalo, že bola obvinená iným preživším (a zároveň jedným z tých, čo ju predtým znásilnil), že v streľbe mala prsty.

Príbeh sa pomaly a zaujímavo rozmotáva a divák má možnosť pomocou flashbackov nahliadnuť do minulosti nešťastnej ženy. Postupne sa tu dozvedáme, čo sa všetko stalo a sledujeme ako Mila Kunis bojuje sama so sebou. Prirodzene, dejová linka sa nevyhne ani klišé - boj s názormi ľudí, čo na to moji najbližší, rastúca zlosť a nenávisť… No popravde, nevadí to a aj keď to divák v podstate očakáva, tieto sekvencie nenudia.

Pre slovenské titulky kliknite na ikonku Titulky png transparent computer icons subtitle others miscellaneous angle text (CC), potom na ikonku Nastavenia png transparent computer icons logo youtube symbol youtube area theme settings (Settings), kde zvoľte Titulky - Automaticky preložiť a vyberte Slovenčinu (Subtitles - Auto-translate).

Čo divák ocení?

Nepochybne, motív traumy z mladosti je spracovaný veľmi dobre, a čo je dôležité, aj spôsobom, ktorý dokáže zaujať i náročnejšieho diváka. Niekedy sa totiž stáva, že keď sa do dejovej linky zapoja flashbacky hlavnej postavy, príbeh sa tým skomplikuje a hrozí chaos. V tomto prípade tomu ale tak nie je, práve naopak. Každý návrat do minulosti príbeh oživuje a divák sa naň teší.

V druhom rade je to fakt, že film má pri sledovaní potenciál spúšťať rôzne emócie, hlavne u citlivejšieho publika. Od hnusu, zdesenia… až po ľútosť a zlosť na nespravodlivé fungovanie našej spoločnosti. Leví podiel na tom má najmä perfektný výkon Mily Kunis, ktorá opäť raz potvrdila svoje herecké kvality.

Rozhodne plusom je tiež vážnosť všetkých tém, ktoré stoja za zamyslenie. Diváka to núti o všetkom popremýšľať, čoho dôsledkom je, že film ostáva v hlave aj dlho po jeho skončení ako taká neodbytná mucha.

luckiest girl alive 2022