Recenzia: Moon Knight (Mesačný rytier)

Napísal TheoChris 1 dňa 08 júl 2022 do kategórie Filmy a seriály, Magazín

Seriál z dielní MCU a Disney+

Medzi tohtoročné najsledovanejšie novinky patrí Moon Knight. Táto skvelá seriálová novinka vznikla vďaka kolaborácii MCU a Disney+. Väčšinu času predstavenie novej ústrednej postavy do MCU zahŕňa celý príbeh od počiatku. Tak ako Spider-Mana uhryzol pavúk a príbeh sa začal vyvíjať od toho momentu. No Moon Knight na to ide trochu inak, čo nie je vôbec zlé.

Dostávame najprv viac-menej koniec príbehu “superhrdinu“ v obleku a plášti. Postupne ako príbeh napreduje, sa nám odhaľujú nové a nové veci, ktoré následné vyplnia medzery v mozaike života Moon Knighta. Táto ohromujúca sága, ukotvená divokým a dojímavým prejavom Oscara Isaaca, tiež pracuje s niekoľkými tajomnými prvkami. Moon Knight vyniká tým najlepším spôsobom vďaka zdržanlivosti od známo opakujúcich sa aspektov MCU.

moon knight poster 88545

Issac podpísal kontrakt s tvorcami iba na jednu sezónu, čo mnohých viedlo k presvedčeniu, že Moon Night je úplne samostatný príbeh a len jednosezónna limitka. Či je to tak, v tejto chvíli nie je známe. Ale skutočnosť, že v rámci dizajnu show je Moon Knight dlhodobo samostatne operujúci smrtonosný strážca s nadprirodzenými schopnosťami, existuje už na začiatku série.

Toto je dobrým indikátorom toho, že šou je izolovaná záležitosť. A vzhľadom na zvláštne okolnosti hlavnej postavy, dáva zmysel, prečo by to bol príbeh Moon Kinghta až príliš mätúci a roztrieštený na to, aby vznikla niekoľko sérií trvajúca show. Veľa z príbehu je časová slučka so signálmi idúcimi oboma smermi: že všetko je ilúzia alebo iluzórne aspekty sú súčasťou zložitejšej zápletky, ktorej cieľom je oklamať nášho hrdinu.

Na čom si užiješ skvelý filmový a seriálový zážitok s Disney+ so super obrazom v 4K?
Kúp si certifikovaný Android TV box s nastavením v cene, v našej ponuke máme na výber desiatky modelov. Pozri celú ponuku >

Je smutné, že ak je Moon Knight navždy predurčený na oddelenú existenciu od MCU nedočkáme sa nikdy interakcií s inými postavami alebo konceptami. Moon Knight bude tak trošku strádať ten väčší význam v MCU, no séria určite môže fungovať aj sama o sebe. Show obsahuje veľa úžasných kúziel týkajúcich sa egyptskej mytológie, tradícií, božstvá a posmrtného života. Tieto elementy jej dodávajú nádych novosti. Moon Knight prináša aj niekoľko mimoriadnych špeciálnych efektov, od otáčania nočnej oblohy ako zemegule, cez plachtenie obrovských lodí cez piesočné duny osudu, až po monštruózne šarvátky medzi týčiacimi sa bohmi v štýle Kaiju.

Isaac nesie väčšinu show s jeho pozoruhodným zobrazením dvoch osobností\myslí obývajúcich jedno telo. Isaacova postava dodáva príbehu atraktivitu, keďže je často zmätená, neinformovaná a nepredvídateľná. Na účely ukotvenia a stabilizácie príbehu sú herci Ethan Hawke a May Calamawy s pevnejšími postavami, pretože vstupujú do deja so skutočnou predstavou o tom, čo bolo predtým.

Steven Grant teda jedna osobnosť Moon Knighta je nemotorný, strapatý zamestnanec múzejného obchodu so suvenírmi v štýle rom-com. Nevie nič o ničom a je nám v tejto polohe aj sympatický. Takže séria je navrhnutá tak, aby vo vás vyvolala množstvo otázok hneď, ako sa Steven začne zaoberať so svojím stavom, ktorý považuje za silné prejavy námesačnosti. Napriek tomu, ako diváci spozornieme a premýšľame nad tým, že normálny človek by asi vyhľadal lekársku pomoc pre tento druh extrémnych strát vedomia a povedomia o čase.

Vedeli ste že?

Seriálový hrdina takmer zomrel, kým sa stal Mesačným rytierom. Strýko Moon Knighta bol nacista a jeho brat je sériový vrah. Trpí disociatívnou poruchou identity a bojuje so závislosťou na liekoch proti bolesti.

Každá dobrá story potrebuje aj zápornú postavu. Ani v našich životoch nie je všetko stále ružové, nie? Príbeh nám teda spestrí postava lídra sekty menom Harrow. Predstaviteľom Harrowa je Ethan Hawke, filmový veterán, ktorý bravúrne zvláda udržať intenzitu scén bez toho aby vyzneli ako totálny gýč. Vytvorí atmosféru pri, ktorej máte pocit akoby ste žili vo svete seriálu Moon Knight. Nebudeme však otvárať postavu Harrowa hlbšie aby ste si plne užili úvodné epizódy a satisfakciu pri objavovaní každého kúsku tejto skvelej série.

banner moon knight 8824

A teraz trošku zo súdka kritikov, ktorý sa zhodujú, že:  Zábavná hodnota seriálu môže striedavo kolísať, no koniec koncov sa Moon Knight uvelebí medzi väčšinou príjemných a osviežujúco zvláštnych výtvorov patriacich do MCU. „moviefone“ vo svojom Tweete opisuje seriál Moon Knight ako temnú a vzrušujúcu sériu, ktorá pripomína to najlepšie z filmov Marvel bez toho aby bola akokoľvek okato prepojená s MCU.

Ďalší kritici taktiež popisovali túto samostatnosť série ako jej veľké plus. Dokonca aj kritici, ktorý neboli až tak očarený touto novinkou zvolili jemnejší spôsob vyjadrovania. Napríklad Daniel Fienberg z The Hollywood Reporter je jedným z neohúrených. Hovorí, že séria je „argumentom aby sa pridal Oscar Isaac k Avengers, ale nie Moon Knight“. Comic Book hovorí o Isaacovi ako o dokonalom predstaviteľovi hlavnej postavy. IGN taktiež vyzdvihuje jeho hercovo  a zručnosť stvárniť muža, ktorý v sebe nesie dve mysle. Playlist tiež chváli stvárnenie Arthura Harrowa od Ethana Hawkea a vyjadruje fascináciu nad tým, ako z postavy „morálne zvrátená perspektíva robí hrdinu a záchrancu príbehu“.

b60b0ae1

Náš verdikt

Moon Knight začína s úplne zmäteným, nevýrazným charakterom, ale potom sa pekne rozvinie do mnohovrstevného deja obsahujúceho duševné choroby, delúzie, podvody a hry s nadprirodzenou mocou. Na rozdiel od iných projektov MCU, Moon Knight začína na konci dejovej línie, čím nám dáva poslednú kapitolu v príbehu Moon Knighta. Hviezdny Oscar Isaac podáva život postavy ako unaveného muža s roztrieštenou mysľou, ktorý sa snaží vyhrabať z osobnostnej priepasti.

Oscar je tu sebavedomým stredobodom pozornosti, ale netvorí dokonalosť seriálu sám. Bez ohľadu na nedostatky, ktoré by ste mohli nájsť v seriáli Moon Knight, vyváži ich skvelý výkon Oscara Issaca. Jeho schopnosť nestratiť sa a nesplynúť s morom CGI efektov je neodškriepiteľná. Moon Knight je jednotkou v sledovanosti roku 2022 a rovnako aj víťazom u kritikov. Niet pochýb o tom, že si zaslúži Váš čas!

4.0/5 hodnotení (5 volieb)