Zootropolis+ (recenzia)

Napísal misterz 1 dňa 28 december 2022 do kategórie Filmy a seriály, Magazín

Odlišná stránka sveta roztomilých zvieracích postavičiek

Zootropolis je právom vnímaný ako jeden z najlepších animovaných filmov z produkcie Walt Disney Animation za posledné roky. Ide o fantasticky vymyslený a prepracovaný svet metropoly najrôznejších zvierat, ktorý zároveň fungoval aj ako bravúrna detektívka a otvoril potenciál pre sequel. Na ten ale bohužiaľ zatiaľ nedošlo. Namiesto toho však vznikol šesťdielny seriál s názvom Zootropolis+. Čo môžeme od neho čakať?

zootopia plus fb ikona 55456

Tvorcovia pôvodného animáka Byron Howard, Rich Moore a Jared Bush zostali na pozícii výkonných producentov. Za scenárom stoja Trent Correy, Josie Trinidad a Michael Herrera, pričom pri prvých dvoch dieloch sa zároveň chopili aj režijných povinností.

Inšpirácia reálnym svetom

Na prvý pohľad z ich snaženia vznikol celkom fajn animák. Zootopia+ je lokalizovaná do známeho sveta v trochu odlišnom svetle, pričom ho zároveň aj rozširuje. Napríklad v tom smere, že podobne ako legendárni Simpsonovci si berie na paškál niektoré známe postavy či projekty z reálneho sveta. Dôjde tu napríklad na satiru reality šou Kardashians a Star Dance, pokus o tak trochu schizofrenický muzikál či inšpiráciu Krstným otcom zmiešanú so Stuartom Littlom.

zootropolis plus

Dejová linka sa skladá z krátkych príbehov, ktorým ale vďaka malej stopáži chýba väčšia prepracovanosť nápadov a to predovšetkým v rámci prvej polovice seriálu. Uťahovanie si zo Star Dance a prvoplánové odkazovanie na Kim Kardashian je však zábavné. Čo je ale ešte lepšie, celkom sa tu podarilo zapojiť tieto okrajové mini príbehy do širšieho celku v rámci pôvodného Zootropolis. Niektoré epizódy sú ale zábavné viac, niektoré menej.

Za jasného víťaza zo všetkých postavičiek možno jednoznačne označiť práve otca (Kmotor) nevesty. Pán Veľký si veľmi zábavným spôsobom aj naďalej berie inšpiráciu od Vita Corleoneho z Krstného otca. Ďalším favoritom je Blesk, ktorý tu aj so svojou kamoškou leňochodicou Priscillou predvedie zopár zábavných scénok.

Na čom si užiješ skvelý filmový a seriálový zážitok ako v kine?
Kúp si projektor s technológiou LED, v našej ponuke máme aj prenosné modely. Pozri celú ponuku >

Čo divák ocení a čo nie?

Vo výsledku je rozhodne cítiť kreativita, hravá predstavivosť a veľmi pozitívna nálada. Avšak napríklad epizóda Muzikál Duke úplne nedokáže naplniť svoj muzikálový potenciál a chvíľami sa tak ukazuje, že by možno predsa len bol prínosnejší nejaký ten detský kriminálny seriál, kde by známe duo Judy Hopkavá a Nick Wilde riešili nejaké tie kriminálne prípady. Podobne ako sme boli toho svedkami v Zootropolis. Z toho dôvodu je namieste úvaha, že ak niekto do pár rokov nepríde so seriálom Kriminálka Zootropolis, ide o úplne premrhaný potenciál. A to by bola veľká škoda.

Na čom si užiješ skvelý filmový a seriálový zážitok so super obrazom?
Kúp si kvalitný Android TV box s nastavením v cene, v našej ponuke máme na výber desiatky modelov. Pozri celú ponuku >

Záver

Seriál Zootropolis+ na svojho filmového predchodcu nedokáže naplno nadviazať. Dokáže však so cťou obstáť ako doplnok, ktorý aspoň prináša trochu odlišnú stránku tohto sveta plného roztomilých zvieracích postavičiek. Ako náplasť na fakt, že sa stále musí čakať na oznámenie regulárnej dvojky, tento mini seriál úplne neobstojí, sám o sebe ale neurazí. Na druhú stranu ale pokiaľ ste fanúšikom Zootropolis, tak rozhodne ide o povinnú jazdu.

b0b45b61 1200px

@ellano.sk #topserialy #zootropolisplus #zootropolis ♬ original sound - Ellano.sk

Hodnotenie článku